neděle 21. prosince 2014

Egg nog

Eggnog

Strašná fotka, já vím, když najdu do Vánoc chvilku ještě to přefotím.

Mám dvě děti, takže když jsem uvažovala nad letošním vaječným likérem a svými dětmi, došlo mi, že to nepůjde. Ony chtějí všechno ochutnávat a nechtěla bych je připravit o tradiční přípitek. Rozhodla jsem se tedy pro Eggnog. Což je vlastně vaječňák, ale bez alkoholu, alkohol si tam každý podle chuti dolije přímo ve skleničce. V USA, VB a Kanadě se prodává v krabicích v obchodech úplně běžně. 
Jelikož je bez alkoholu, je vhodný i pro děti. 


Je velmi jednoduchý, tak jednoduchý, že jsem ho zvládla s druhorozeným na levé ruce.Ikdyž jedna moje kamarádka mi řekla, že to vůbec není směrodatné, protože já zvládám jednou rukou všechno. Ale nebojte i tak je to velmi jednoduché.

Eggnog se nesmí vařit, takže je dobré připravit si vodní lázeň (menší kastrůlek do kastrolu s vodou a nebo skleněná mísa na kastrol s vodou. Mě se stalo to, že mi to nechtělo v míse houstnout, takže jsem po 15 minutách stáhla plamen na minimum a Eggnog vařila přímo na plameni s částečným odstavováním aby se nevařil, dokud mi to nezhoustlo nezhoustl.)

Z houstnutí neznamená, že to bude puding. Je to nápoj, musí být tekutý, ale zase ne tak tekutý jako mléko. Ale vy jste šikulové, to zvládnete.

Jde o nápoj z vajec, takže si kupte kvalitní a čerstvá nebudete litovat a navíc tím předejte všemu možnému.

Ingredience:
250ml mléka
250ml smetany 12%
2 rozpůlené muškátové oříšky
4 žloutky
6 lžic moučkového cukru

Mléko, smetanu a muškátový oříšek přivedeme k varu a odstavíme. V míse si ušleháme žloutky s cukrem a opatrně zašleháme horké mléko. Pozor, mléko nesmí být úplně horké, necháme ho zchladnout tak na 60°C. Jinak budou žloutky velmi řídké a houstnutí nebude probíhat nejlépe.

Mísu se směsí si přendáme do vodní lázně a za stálého míchání, zahříváme dokud nebude směs hustá. Poté přes sítko přecedíme do lahve a uložíme do lednice. Nějaký ten týden vydrží, pokud ovšem nebudete chodit upíjet každý večer po uložení dětí jako já.


Ať chutná!

Žádné komentáře:

Okomentovat