pondělí 24. listopadu 2014

Vepřové se sušenými švestkami


Když jsem objevila tenhle recept, byla k němu napsaná rýže, což mě tak úplně nesedělo. A tak jsem zvolila bramborovo - celerové pyré. Omáčka k masu je i dost sladká, takže též volte, něco jednoduchého, když už ne pyré budou dobře ladit, jak obyčejné brambory tak opečené a podobně.
Jen ta rýže mi k tomu prostě nepasuje, ale to je asi pozůstatek ze školní jídelny, do dneška je pro mě představa 'rýže s omáčkou' dos nechutná. Okamžitě vidím tunu UHO omáčky ve které se rýže doslova koupe a obaluje se. Ech.

No doufám, že jsem Vás ještě neodradila a nezkazila Vám chuť úplně. Jestli ne, tak jdeme nato!





Suroviny:
500 g panenky nebo kotlety
250 g vypeckovaných švestek
500 ml . bílého vína
250 ml smetany ke šlehání
150 g brusinkového nebo rybízového džemu
sůl
pepř
hladká mouka
olej na smažení

Sušené švestky namočíme v bílém víně na jednu hodinu.
Vepřové kotlety nakrájíme na kousky 1,5 – 2 cm silné, naklepeme, osolíme, opepříme a obalíme v mouce.
Plátky osmažíme v předehřáté pánvi dozlatova cca 4 – 5 min. na každé straně.
Zmírníme oheň a přidáme trochu vína ze sušených švestek.
Zavřeme pánev víkem a dusíme 15–20 min.

Mezitím si připravíme omáčku :
Zbytek vína přivedeme k varu.
Při neustálém míchání vlijeme smetanu a vaříme na mírném ohni do lehkého zahuštění.
Přidáme džem a trochu povaříme (cca 5 min).
Přidáme švestky, přivedeme k varu a odstavíme z ohně.

Ze zbytku vína se sice neopijete, ale co by to bylo zavaření, kdybyste si jednu tu skleničku nedali!

Dobrou chuť a boule za ušima!





Žádné komentáře:

Okomentovat